İş dünyası, Dijitaliz Buluşması’nda bir araya geldi
Etkinlikte bölümlerin gelecekte nasıl dönüşeceği ve buna ayak uydurmak için bugünden neleri değiştirmek gerektiğine odaklanılarak yol haritası belirlendi. Eczacıbaşı İdare Şurası Lideri Bülent Eczacıbaşı konut sahipliğinde gerçekleştirilen aktifliğe iş dünyasından da birçok isim katıldı.
Etkinliğin açılışında konuşan Bülent Eczacıbaşı, dijital çağın ihtiyaçlarını kavramak, buna yönelik eserler, hizmetler ve yeni iş modelleri geliştirmek için dijital dönüşüm seyahatlerini 2018’de farklı bir anlayışla yine ele aldıklarını belirtti.
Eczacıbaşı, geçen kısa vakitte kıymetli ilerlemeler sağladıklarını, çok daha güzelini yapmak üzere büyük bir eforla çaba göstermeye devam ettiklerini, bunun da herkes için umut verdiğini lisana getirerek, şunları kaydetti:
“Değişmek ve yenilenmek için denemek, yanılmaktan korkmamak, cesaretle tekrar denemekten başka bir yol yok görünüyor. Çünkü, dışarıdaki değişim hızı içeridekini aşarsa sonumuzun geleceğini biliyoruz. Yeni teknolojiler ve yeni iş yapış şekillerinin sunduğu eşsiz fırsatlardan yararlanmaya, tüm paydaşlarımız için fark ve değer yaratmaya devam edeceğiz.”
“Yatırımlarımızı artırarak sürdüreceğiz”
“Varlığımızı geleceğe taşımak ancak değişimin parçası isek mümkün olabiliyor.” diyen Eczacıbaşı Topluluğu Dijital Dönüşüm Koordinatörü ve İdare Heyeti Üyesi Esra Eczacıbaşı Coşkun da konuşmasını şöyle sürdürdü:
“Topluluğumuzun en büyük gücünün, vaktin ruhuna nazaran kendisini yenileme hüneri olduğunu düşünüyorum. Vaktimizin ruhuna taraf veren en değerli ögelerden biri dijital dönüşüm. Dijital dönüşümü bütünsel olarak ele alıyoruz. Tüketiciyle buluştuğumuz ön yüzden art planda süreçlerin verimliliğine, yeni iş modelleri geliştirmeden kültür değişimine kadar, 360 derece ve çok boyutlu bakmaya çaba ediyoruz. Kendimizi ve faaliyet gösterdiğimiz kozmosu daha yeterli tanımaya, yeterli örneklerden daima öğrenmeye çalışıyoruz.”
Coşkun, 2018’de hayalini kurdukları pek çok proje hayata geçirdiklerini ifade ederek, “2022 prestijiyle dijital dönüşüm projelerinden elde ettiğimiz ek finansal katkı operasyonel karlılığımızın yüzde 6’sına ulaştı. 2025’e kadar yüzde 15’ine ulaşmasını öngörüyoruz, yatırımlarımızı artırarak sürdüreceğiz. Artan cirolar, karlılıklar, pazar hisseleri elbette son derece bedelli. Fakat daha da pahalısı, dijital araçların sunduğu imkanlarla sürekli genç ve yenilikçi bir marka olarak paydaşlarımıza sunduğumuz tecrübe. Bununla da gurur duyuyoruz.” değerlendirmesini yaptı.
“Başarımızınn gerisindeki en kıymetli etken kurum kültürü”
Açılışın ardından düzenlenen panellerde ise iş dünyasından önemli isimler deneyimlerini, dijitalleşmeyle ilgili görüşlerini, öngörülerini katılımcılarla paylaştı. Bu kapsamda etkinliğe çevrim içi olarak katılan Hepsiburada Kurucusu ve Yönetim Kurulu Başkanı Hanzade Doğan da girişimcilik hikayesini anlattı. Doğan, Hepsiburada’nın kuruluşuna ilişkin bilgi vererek, şöyle devam etti:
“Dijitalleşmeye öncülük etme misyonuyla kurduk şirketi. Bugün baktığımızda da Hepsiburada kümesi ödeme sistemlerinden lojistiğe kadar 100 bin satıcının süreç yaptığı, tıpkı vakitte kendi perakende faaliyetlerini gösteren büyük bir ekosistemi yönetiyor ve geldiğimiz yerden gurur duyuyorum lakin önümüzdeki seyahatten daha fazla heyecan duyuyorum.”
Bu başarının arkasındaki en önemli etkenin kurum kültürü olduğunu dile getiren Doğan,”Ben daima şöyle bir örnek veririm; gerçek teknolojiniz, satış ağınız yoksa, pazarlamanız yetersizse, oraya kaynak ayırıp o sorunu çok kısa müddette çözebilirsiniz. Fakat kurum kültürü olarak hakikat bir kültüre sahip değilseniz oraya milyar da verseniz bugünden yarına o kültür değişmez. Biz teşebbüsçü bir şirketiz. Başarıda kültür en kıymetli etken.” şeklinde konuştu.
“Bu seyahat bitmiyor”
Ford Otosan Dijital Eserler ve Servisler Önderi (CDO) Hayriye Karadeniz de konuşmasında CDO’nun aslında bir orkestrasyon şefi olduğunu söyledi.
Karadeniz, gelecekte başarılı olmak ve de hem çalışanların hem de müşterilerin beklentilerini karşılamak için organizasyonlarda böyle bir orkestrasyon şefine ihtiyaç olduğunu aktardı.
Dijital dönüşümün tek başına bir strateji olmadığını aktaran Karadeniz, Ford Otosan’ın dijital dönüşüm seyahatine ait bilgi verdi.
Karadeniz, dönüşümü aslında yalnızca dijital dönüşüm diyerek ele almadıklarını, bütünsel dönüşüm seyahatlerinin yıllar içinde daima geliştiğini aktararak, “Şu anda Ford Otosan mühendisliğinden üretimine, tedarik zincirinden diğer tüm alanlarına kadar dijital olarak dönüşmüş durumda. Yaklaşık 550 tane çevik takım var organizasyonda. Bunun 50’si de benim liderliğinde bulunduğum dijital platformlar içinde. Bu yolculuk bitmiyor. Şimdi de zaten önceden başladığımız sürdürülebilirlik yolculuğu bu değişim ve dönüşümün bir parçası oluyor” dedi.
Etkinlik, panellerin akabinde düzenlenen “Dijitaliz Ödül Töreni”nde topluluğun başarılı dijital projeleri, uygulamaları ve süreçlerinin ödüllendirilmesiyle sona erdi.